czwartek, 13 marca 2014

#visa application

hejo!
Jestem na etapie tego za przeproszeniem pieprzonego wniosku ds 160 ;D Chcę omówić cały ten wniosek krok po kroku ( i przy okazji może jakaś dobra duszyczka, która ma to za sobą zerknie i potwierdzi,że dobrze to wypełniłam ;D )

1. Gdzie znaleźć wniosek? W sumie wystarczy wpisać hasło "DS 160" w google, ale dla leniuszków o tutaj: KLIKNIJ MNIE! JESTEM DS 160
2. Select a location where you will be applying for this visa - tutaj wybieramy sobie albo Poland Warsaw ( województwa: kujawsko-pomorskie, łódzkie, lubelskie, lubuskie, mazowieckie, podlaskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie) Poland Krakow w przypadku konsulatu w Krakowie (województwa: dolnośląskie, małopolskie, opolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie)
3. Klikamy Start an application
4. PERSONAL :
Nazwisko/ Nazwiska (bez pl znaków) ,
Imię/Imiona (bez polskich znaków) ,
Full Name in Native Alphabet  Imię i nazwisko z polskimi znakami,
Płeć, 
Status, 
Data urodzenia, 
Województwo urodzenia, 
Kraj urodzenia.
SAVE!
Kraj pochodzenia, 
National Identification Number - numer PESEL
U.S. Social Security Number oraz U.S. Taxpayer ID Number zaznacz 'doesn`t apply'.
SAVE!
5. ADRESS & PHONE
Ulica ( Jeżeli macie brama/numer mieszkania, to zamiast znaczka "/" wystarczy dać spację),
Miasto,
Województwo, 
Kod pocztowy, 
Kraj, 
Numer telefonu,
E-mail.
SAVE!
6. PASSPORT
Passport/Travel Document Type - 'REGULAR',  
Numer waszego paszportu,
Passport Book Number - 'dosen't apply',
Kraj, 
Miasto,
Województwo, jeżeli podane w paszporcie, ale w większości nie ma ;D więc można zostawić to miejsce puste
Data wydania paszportu,
Data końca ważności paszportu.
SAVE! 
7. TRAVEL
Purpose of Trip to the U.S. - 'EXCHANGE VISITOR (J)',
Specify - 'EXCHANGE VISITOR (J1)',
Zamierzona data wylotu, 
Długoś pobytu - '12 moths',
Adres Host Familly, 
Person/Entity Paying for Your Trip - ' OTHER PERSON',
Dane naszej Hostki/Hosta,
Is the address of the party paying for your trip the same as your Home or Mailing Address - 'NO' i 'adres Host Family'.
SAVE! 
Potem jest bla bla bla, pytania 'yes' or 'no'.
8.U.S. POINT OF CONTACT INFORMATION 
Dane Hostów, 'other'. 
SAVE!  
9. FAMILY
Dane rodziców
SAVE!
10. OCCUPATION
Tu jest dosyć indywidualna sprawa, ja miałam z tym problemy, więc po prostu napisałam do mojej polskiej agencji i wszystko wyjaśnione ;)
SAVE!
11.SECURITY
Tutaj jest milion pytań, na temat naszego przestępczego drugiego ja ;D Bardzo śmieszy mnie ta część, gdzie pytają,czy jestem mordercą, handluje ludźmi, albo czy chcę zostać w Stanach prostytutką ;D no ale takie pytania najwyraźniej trzeba zadać ;D hahah. 
SAVE!
12. SEVIS
SEVIS ID jest to numer nadawany indywidualnie każdej osobie. Składa się z litery N oraz dziesięciu cyfr. Twój numer SEVIS znajduje się na formularzu DS.-2019 (w prawym górnym rogu ramki nad znakiem formularza „J-1”). Opłata sevis w wysokości 35 USD wnoszona jest przez agencję amerykańską w imieniu każdej kandydatki starającej się o wizę J1.
SAVE!
Na koniec : Do you intend to study in the USA 
Wpisz 'yes', a następnie w rubrykach gdzie trzeba podać nazwę szkoły i adres wpisz 'doesn’t apply'. Szczegóły dotyczące szkoły otrzymamy po przyjeździe do USA. Można tylko podać miejscowość i kod pocztowy rodziny goszczącej gdyż szkoła będzie w ich rejonie.

Jeżeli chodzi o DS - 2019, to musimy poczekać,aż prześle go nam nasza polska agencja i wpisać tam ten numerek SEVIS.
Więcej nic nie wiem, więc nie będę się wypowiadać ;D
Jak przejdę do następnego etapu,to będę pisać dalej!

buziak, see u.


 

14 komentarzy:

  1. Co za masakra z tym wszystkim! Ale większość osób na pewno będzie Ci wdzięczna że choć trochę objaśniłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No masakra! Ale mam nadzieję,że niedługo będę to miała za sobą ;D

      Usuń
  2. WOW! Do wypełniania przeze mnie wniosku jeszcze długa droga, ale nie spodziewałam się, że to takie skomplikowane i poplątane. "Przestępcze drugie ja" mnie urzekło ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety! ;c to jeden z gorszych etapów całej tej wyprawy ;D
      A te pytania, to naprawdę są niesamowite. Ciekawe, co za idiota by zaznaczył 'yes', na pytanie,czy chce handlować ludźmi ;D hahaha

      Usuń
  3. Jak mi się przypomni ile ja wycierpiałam psychicznie przez aplikację online i papierową robotę to mnie szlak trafia hahaha, a ile stresu przed rozmową, choć potem samo czekanie i marzniecie przed konsulatem zmieniło moje nastawienie na myślenie 'wejść i wyjśc, jechać na mieszkanie wypić coś gorącego i spać' Ale jak dostaniesz wizę, usłyszysz magiczne VISA APPROVED, poczujesz się spełniona, to mogę Ci obiecać :* Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ty masz to za sobą i już nie mogę się doczekać tego spokoju, gdy i ja będę miała wizę i jedyne czym będę się przejmowała,to prezenty i pakowanie ;D

      Usuń
  4. Ahh jeszcze tyle przede mną! Cieszę się, że znalazłaś swoją PHF i że już niedługo wyjedziesz - w sumie ci tego zazdroszcze haha! Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo znajdziesz swoich Perfect!<3 mam nadzieję,że będzie to Twoja wymarzona rodzinka jak i miejsce :p ale nie miałabym nic przeciwko kolejnej operce w CT!

      Usuń
  5. hmm jak ja staralam sie o turystyczna to poszlam do biura podrozy dalam 50 zl wszystko zrobili za mnie tylko musialam przyniesc paszport i zdjecie ;) teraz chyba tez z tej opcji skorzystam co by sie nie stresowac hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem chyba zbyt ambitna i nie poszłabym na łatwiznę:d chociaż pomysł super! Nawet nie wiedziałam,że tak można :p

      Usuń
  6. Pisałaś wcześniej, ze pracujesz w kawiarni, ale w jakiejś sieciówce czy w lokalnej? Szukam kogoś kto mi sprzeda trochę info o sieciówkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie pracuję w kawiarni tylko w sklepie w centrum handlowym :D

      Usuń
    2. musiałam sobie sama coś dokreować w takim razie :P albo autorka innego bloga pracuje w kawiarni noo :P może się pogubiłam w tym gąszczu :) hehe ja własnie jestem w trakcie poszukiwań pracy na te 4 miesiące :P

      Usuń
    3. Haha, znam to! Ja też czasem się gubię :d ale dobrze,że wszystkie macie zdjęcia na blogach,to mogę ogarnąć kto jest kto :p dorobić warto! Ja szukałam długo pracy,a jak już znalazłam,to za miesiąc wyjeżdżam,ale na dolary coś się uzbiera :p

      Usuń